Čeka se odgovor bankara

Bez autora
Feb 16 2011

Država ne odustaje od namjere da bude garant kreditnog zaduženja Jadranskog brodogradilišta u Bijeloj u iznosu od 5,8 miliona eura. Potvrđeno je to nedavno i na sastanku u Ministarstvu finansija sa menadžmentom Brodogradilišta, ali odgovora od bankara još nema. Crnogorska komercijalna banka još nije donijela očekivanu odluku, pa su i svi projekti vezani za ovakav finansijski aranžman - zamrznuti. Nadaju se pozitivnoj reakciji bankara, jer su uvjereni da se radi o obostrano korisnom poslu i nesporno pozitivnim efektima i za banku i za Brodogradilište i za državu. Najveći dio - nešto više od tri miliona eura – biće utrošen na trajno eliminisanje grita, a oko milion i po biće namijenjeno za novu tehnologiju koja će potpuno ukloniti do sada neizbježno pjeskarenje (skidanje rđe sa brodova pijeskom i to na otvorenom moru) čime će se eliminisati svi negativni uticaji na životnu sredinu, ali i znatno smanjiti troškovi poslovanja.

Čeka se odgovor bankaraDržava ne odustaje od namjere da bude garant kreditnog zaduženja Jadranskog brodogradilišta u Bijeloj u iznosu od 5,8 miliona eura.

Potvrđeno je to nedavno i na sastanku u Ministarstvu finansija sa menadžmentom Brodogradilišta, ali odgovora od bankara još nema.

Predsjednik Borda direktora Stanko Zloković potvrdio je juče za Pobjedu da Crnogorska komercijalna banka još nije donijela očekivanu odluku, pa su i svi projekti vezani za ovakav finansijski aranžman - zamrznuti.

Koristan posao

- Nadamo se pozitivnoj reakciji bankara, jer smo uvjereni da se radi o obostrano korisnom poslu i nesporno pozitivnim efektima i za banku i za Brodogradilište i za državu - kaže Zloković.

Da podsjetimo: Najveći dio - nešto više od tri miliona eura – biće utrošen na trajno eliminisanje grita, a oko milion i po biće namijenjeno za novu tehnologiju koja će potpuno ukloniti do sada neizbježno pjeskarenje (skidanje rđe sa brodova pijeskom i to na otvorenom moru) čime će se eliminisati svi negativni uticaji na životnu sredinu, ali i znatno smanjiti troškovi poslovanja. Takođe, uvođenjem nove tehnologije, za šta je potrebno oko 1,5 miliona eura, pjeskarenje će biti potpuno eliminisano, a samim tim i problemi vezani za odvoz grita koji je, prema crnogorskom zakonu, opasna materija, pa samim tim ugrožava životnu sredinu.

Partnerstvo sa Mankom

Bez tih projekata teško je realizovati i jedan od ključnih - partnerstvo sa jednom uglednom francuskom firmom i kompanijama kanadskog milijardera Pitera Manka. Riječ je o remontovanju, a u jednoj od kasnijih faza i izgradnji jahti, čime će se otvoriti potpuno novo razvojno poglavlje Jadranskog brodogradilišta.

Najkasnije za dvije godine, prema najavama iz Bijele, Jadransko brodogradilište imaće sve uslove za remont najekskluzivnijih jahti koje i ovih dana zimuju u Tivtu, odnosno u marini Porto Montenegro. Dio projekta na tehnološkom i kadrovskom osposobljavanju vodiće eminentna francuska kompanija, a pogon u Bijeloj biće veoma podsticajan i za dodatni razvoj ostalih djelova preduzeća.

U Brodogradilištu, prema koncepciji koja je makar sad na snazi, ne odustaju od osnovne djelatnosti. Remont brodova tehnološki će biti unapređivan, a ovdašnjim brodoremonterima, nakon nekoliko kriznih godina, naruku idu neke od okolnosti vezanih za položaj brodarskih kompanija i u Mediteranu, ali i šire. Prema najavama, poslije pada interesovanja za remonte, ova godina bi mogla biti jedna od uspješnijih.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik